[BS-GLB NOTICE] Connection Problems: Firewall, Antivirus & DNS

edited September 2022 in Technical Support

Hello Mercs,

If you are experiencing connection problems with our servers (crashes, failed to update/download, high ping, etc.) please follow these steps to help you to solve your problem:


1- Run the BlackShot client with Administrator rights (right click on the icon and select Run as Administrator);


2- Add the BlackShot client to your Antivirus & Firewall Exclusion List:

3- Change your DNS to the Google Public DNS:

4- Close all unnecessary applications that are using your Internet connection resources (downloads, etc.);


If the problem persists, please contact us via support ticket or join our Discord and one of our GMs will provide you further assistance.

Team BlackShot

Comments

  • Olá jogadores,

    Se tiverem problemas de ligação com os nossos servidores (crashes, falha na atualização/download, ping alto, etc.) sigam os seguintes passos para tentar resolver o problema:

    1- Iniciem o BlackShot com direitos de Administrador (botão do lato direito do rato por cima do icon e selecionar correr como Administrador);


    2- Adicionem o cliente do BlackShot à lista de exclusão da vossa Firewall e Antivírus;

    3- Alterem o vosso DNS para o DNS Público da Google (não altera o endereço de IP):


    4- Fechem todas as aplicações desnecessárias que estejam a utilizar a vossa Internet (Ex: Downloads, etc.);


    Se o problema continuar, por favor contactem-nos através de support ticket ou visitem-nos no nosso Discord e um dos nossos GMs ajuda-os a resolver o problema.

    Equipa BlackShot

  • Hallo Mercs,

    Wenn Verbindungsprobleme mit unseren Servern auftreten (Abstürze, fehlgeschlagenes Aktualisieren / Herunterladen, hoher Ping usw.), führen Sie die folgenden Schritte aus, um Ihr Problem zu lösen:

    1- Führen Sie den BlackShot-Client mit Administratorrechten aus (klicken Sie mit der rechten Maustaste auf das Symbol und wählen Sie Als Administrator ausführen).

    2- Fügen Sie den BlackShot-Client zu Ihrer Antivirus- und Firewall-Ausschlussliste hinzu:

    3- Ändern Sie Ihr DNS in das öffentliche DNS von Google:

    4- Schließen Sie alle unnötigen Anwendungen, die Ihre Internetverbindungsressourcen verwenden (Downloads usw.).


    Wenn das Problem weiterhin besteht, kontaktieren Sie uns bitte per Support-Ticket oder treten Sie unserem Discord bei. Einer unserer GMs wird Ihnen weiterhelfen.

  • edited December 2020

    Bonsoir à vous Mercenaires,

    Si vous rencontrez des problèmes de connexion avec nos serveurs (plantages, échec de mise à jour/téléchargement, ping élevé, etc.), veuillez suivre les étapes suivantes pour vous aider à résoudre votre problème:

    1 > Lancez le client BlackShot avec les droits d'administrateur (clic droit sur l'icône et sélectionnez "Exécuter en tant qu'administrateur");


    2 > Ajoutez le client BlackShot à votre liste d'exclusion d'antivirus et de pare-feu :

    3 > Remplacez votre DNS par le DNS public de Google:

    4 > Fermez toutes les applications inutiles qui utilisent les ressources de votre connexion Internet (téléchargements, etc.);

    Si le problème persiste, veuillez nous contacter via le ticket de support ou rejoignez notre Discord et l'un de nos GMs vous fournira une assistance supplémentaire.


    Equipe BlackShot

This discussion has been closed.